معرفی گروه

معرفی گروه مدیریت گردشگری و هتلداری دانشگاه علم و فرهنگ

رشته مدیریت گردشگری و هتلداری، رشته­ای جذاب و در حقیقت حوزه­ای بین رشته­ای است. لذا موفقیت در این حوزه مستلزم برخورداری از دانش کافی در حوزه­های مختلف است. در صورت موفقیت در این رشته و داشتن تسلط کافی بر زبان انگلیسی و یا سایر زبان­های پرکاربرد دنیا، بازار کار و فرصت­های شغلی متعددی را به همراه خواهد داشت. بخش­هایی همچون هتل­ها و مراکز اقامتی، رستوران­ها و مراکز ارائه دهنده خدمات خوراک و نوشیدنی، مراکز و مجموعه­های تفریحی و سرگرمی، صنایع دستی، آژانس های مسافرتی و شرکت های هواپیمایی، بخش رویدادهای گردشگری و نیز سازمان­ها و نهادهای خصوصی و دولتی فعال در زمینه گردشگری، از جمله بخش­هایی است که می­تواند فرصت­هایی برای اشتغال و فعالیت فارغ التحصیلان باشد. دوره تحصیل رشته مدیریت جهانگردی 4 ساله و معادل 8 ترم تحصیلی است.

جایگاه رشته در دانشگاه‌های برتر جهان

صنعت گردشگری، از آغاز تاکنون و صرفنظر از رویدادهای پیش بینی نشده و مقطعی، همواره با سیری صعودی در حال رشد بوده است. آمارهای سازمان جهانی گردشگری نشان می دهد که هر ساله بر تعداد گردشگران بین المللی افزوده می شود و میزان درآمدهای حاصل از گردشگری، تعداد فرصت­های شغلی ایجاد شده و سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی کشورها، در حال افزایش است. امروزه رشته مدیریت گردشگری، جایگاه مهمی در دانشگاه های خارج از کشور دارد.  از جمله دانشگاه های برتر که در رشته مدیریت گردشگری دانشجو می پذیرند عبارتند از:

دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ (The Hong Kong Polytechnic University)

دانشگاه گریفیث (Griffith University))

دانشگاه نیویورک (New York University)

دانشگاه کوئینزلند (The University of Queensland)

دانشگاه وست مینستر (University of Westminster)

دانشگاه سوری انگلستان (University of Surrey)

دانشگاه پردیو (Purdue University)

دانشگاه تمپل (Temple University)

دانشگاه بورنموث (Bournemouth University)

دانشگاه موناش استرالیا (Monash University)

معرفی گروه مدیریت گردشگری و هتلداری دانشگاه علم و فرهنگ

گروه مدیریت گردشگری و هتلداری دانشگاه علم و فرهنگ، از سال 1391 (کارشناسی هتلداری از سال 1396) با هدف آموزش و تربیت نیروی متخصص در حوزه گردشگری و هتلداری، تاسیس شد. دانشجویان رشته مدیریت گردشگری با مفاهیم و حوزه هایی همچون صنعت گردشگری، مدیریت گردشگری، بازاریابی گردشگری، فن راهنمایی تور، شناخت ملل، جغرافیای گردشگری، مردم شناسی، تاریخ فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی، رفتار سازمانی، اصول و روش برنامه­ریزی، مدیریت و برنامه ریزی اوقات فراغت، و دانشجویان رشته مدیریت هتلداری با مفاهیم و بخش­هایی همچون تاسیسات اقامتی و پذیرایی، خدمات رستوران، آشپزی و شیرینی پزی، بهداشت مواد غذایی، شناخت استانداردهای بین المللی در صنعت هتلداری، مدیریت عمومی خدمات پذیرایی و تشریفات و حوزه­هایی از این دست آشنا خواهند شد.